Home / Blog / Batterij kennis / Zijn intelligente brillen de ultieme bestemming voor fabrikanten van mobiele telefoons?

Zijn intelligente brillen de ultieme bestemming voor fabrikanten van mobiele telefoons?

24 dec, 2021

By hoppt

een bril_

"Ik denk niet dat Metaverse is bedoeld om mensen meer aan het internet bloot te stellen, maar om op een natuurlijkere manier contact te maken met internet."

In een interview eind juni vertelde Facebook-oprichter en CEO Mark Zuckerberg over de visie van Metaverse, die wereldwijd de aandacht trok.

Wat is het meta-universum? De officiële definitie is afgeleid van een sciencefictionroman genaamd 'Avalanche', waarin een virtuele digitale wereld wordt weergegeven die parallel loopt aan de echte wereld. Mensen gebruiken digitale avatars om te controleren en te concurreren om hun status te verbeteren.

Als het gaat om meta-universum, moeten we AR en VR vermelden omdat het realisatieniveau van meta-universum via AR of VR is. AR betekent augmented reality in het Chinees, met de nadruk op de echte wereld; VR is virtuele realiteit. Mensen kunnen alle waarnemingsorganen van ogen en oren onderdompelen in een virtuele digitale wereld, en deze wereld zal ook sensoren gebruiken om de lichaamsbewegingen van het lichaam te verbinden met de hersenen. De golf wordt teruggevoerd naar de dataterminal en bereikt zo het rijk van het meta-universum.

Ongeacht AR of VR, weergaveapparaten zijn een essentieel onderdeel van de realisatie van technologie, van slimme brillen tot contactlenzen en zelfs hersencomputerchips.

Het zou moeten zeggen dat de drie concepten van meta-universum, AR/VR en slimme bril, de relatie zijn tussen de eerste en de laatste, en een slimme bril is de eerste ingang voor mensen om het meta-universum te betreden.

Als huidige hardwaredrager van AR/VR is de slimme bril terug te voeren op Google Project Glass in 2012. Dit toestel was destijds als een product van een tijdmachine. Het concentreerde zich op de verschillende verbeeldingen van mensen over draagbare apparaten. Natuurlijk, naar onze mening vandaag, Het kan zijn futuristische functies ook op smartwatches realiseren.

De afgelopen jaren zijn veel fabrikanten de ene na de andere toegetreden tot de track van slimme brillen. Dus wat is het wonder van deze toekomstige industrie, die bekend staat als de "terminator voor mobiele telefoons"?

1

Xiaomi werd een brillenfabrikant?

Volgens de statistieken van IDC en andere instellingen zal de wereldwijde VR-markt in 62 2020 miljard yuan bedragen en zal de AR-markt 28 miljard yuan bedragen. Geschat wordt dat de totale AR+VR-markt in 500 2024 miljard yuan zal bereiken. Volgens Trendforce-statistieken zal AR/VR over vijf jaar worden uitgebracht. De jaarlijkse samengestelde groei van het vrachtvolume is bijna 40% en de industrie bevindt zich in een periode van snelle uitbraak.

Het is vermeldenswaard dat de wereldwijde AR-brilverzendingen in 400,000 2020 eenheden zullen bereiken, een stijging van 33%, wat aantoont dat het tijdperk van intelligente brillen is aangebroken.

De binnenlandse fabrikant van mobiele telefoons Xiaomi heeft onlangs een gekke zet gedaan. Op 14 september kondigden ze officieel de release aan van een AR-smartbril met optische golfgeleider met één lens, die er precies zo uitziet als een gewone bril.

Deze bril past geavanceerde MicroLED optische golfgeleider-beeldvormingstechnologie aan om alle functies te realiseren, zoals informatieweergave, bellen, navigatie, fotograferen, vertalen, enz.

Veel slimme apparaten moeten worden gebruikt met mobiele telefoons, maar Xiaomi slimme brillen hebben ze niet nodig. Xiaomi integreert binnenin 497 microsensoren en quad-core ARM-processors.

Functioneel gezien hebben Xiaomi's slimme brillen de originele producten van Facebook en Huawei ver overtroffen.

Het belangrijkste verschil tussen slimme brillen en mobiele telefoons is dat slimme brillen een meer meeslepende look en feel hebben. Sommige mensen speculeren dat Xiaomi zou kunnen veranderen in een brillenfabrikant. Maar voorlopig is dit product slechts een test, omdat de uitvinders van dit meesterwerk het nooit "slimme bril" hebben genoemd, maar het hebben genoemd naar de ouderwetse "informatieherinnering" - wat aangeeft dat de oorspronkelijke bedoeling van het productontwerp was om markt te verzamelen feedback is er nog een zekere afstand tot de ideale nauwkeurige AR.

Voor Xiaomi kan een AR-bril een ingang zijn om aandeelhouders en investeerders hun R&D-capaciteiten te laten zien. Xiaomi-mobiele telefoons hebben altijd het imago van technologische assemblage, hoge kwaliteit en lage prijs gepresenteerd. Met de toenemende ecologische ontwikkeling en de geleidelijke uitbreiding van de schaal van het bedrijf, kan het duidelijk zijn dat alleen naar de lage kant gaan niet langer kan voldoen aan de ontwikkelingsbehoeften van Xiaomi - ze moeten de puntige kant van hoge precisie tonen.

2

Mobiele telefoon + AR-bril = correct spelen?

Xiaomi heeft met succes de mogelijkheid van het onafhankelijke bestaan ​​van AR-brillen als pionier aangetoond. Toch zijn slimme brillen nog niet volwassen genoeg, en de veiligste manier voor fabrikanten van mobiele telefoons is tegenwoordig 'mobiele telefoon + AR-bril'.

Dus welke voordelen kan deze combobox bieden voor gebruikers en fabrikanten?

Ten eerste zijn de gebruikerskosten lager. Omdat het model "mobiele telefoon + bril" is aangenomen, worden fondsen alleen gebruikt in optische technologie, lenzen en het openen van schimmels. Deze technologieën en producten zijn nu behoorlijk volwassen. Het kan de prijs regelen op ongeveer 1,000 yuan om de bespaarde kosten te gebruiken voor propaganda-uitgaven, ecologisch onderzoek en ontwikkeling, of over te dragen in het voordeel van gebruikers.

Ten tweede, een gloednieuwe gebruikerservaring. Onlangs heeft Apple de iphone13 gelanceerd en veel mensen zijn niet langer bezig met de upgrade van de iPhone. Gebruikers zijn bijna verveeld met de concepten van Yuba, drie camera's breed, notch-scherm en waterdruppelscherm. Hoewel mobiele telefoons voortdurend worden geüpgraded, heeft dit de manier waarop gebruikers met elkaar omgaan niet veranderd, en er is geen fundamentele innovatie geweest zoals Jobs' definitie van 'smartphone' destijds.

Slimme brillen zijn heel anders. Het is het kernelement dat het meta-universum vormt. De schok van "virtual reality" en "augmented reality" voor gebruikers is verre van vergelijkbaar met het hoofd laten zakken en over het scherm vegen. De combinatie van de twee kan een andere vonk creëren.

Ten derde, stimuleer de winstgroei van fabrikanten van mobiele telefoons. Zoals we allemaal weten, is de iteratiesnelheid van smartphones de afgelopen jaren helemaal niet vertraagd, maar de prestatieverbetering heeft het niet kunnen bijhouden en de verwachtingen van gebruikers zijn geleidelijk afgenomen. De winstgevendheid van binnenlandse fabrikanten van mobiele telefoons is niet optimistisch en de winstmarge van Xiaomi is zelfs minder dan 5%.

Hoewel gebruikers nog voldoende koopkracht hebben, willen ze steeds vaker niet betalen voor "nieuwe" telefoons zonder nieuwe ideeën. Stel dat het een AR-bril met smartphones kan gebruiken om een ​​virtueel multi-scherm en een unieke interactieve ervaring te bereiken. In dat geval zijn gebruikers natuurlijk bereid om nieuwe producten aan te schaffen, wat een nieuw groeipunt zal worden voor fabrikanten.

Vermoedelijk ziet Xiaomi als fabrikant van mobiele telefoons ook de aantrekkelijke winstruimte en zal preventief het spoor van slimme brillen grijpen. Omdat Xiaomi het kapitaal heeft om de AR-industrie te betreden, kunnen maar weinig bedrijven de middelenaggregatie evenaren.

De echte meta-universumscène zal echter niet toestaan ​​​​dat die domme jongens die een bril dragen en de hand schudden, verschijnen. Als slimme brillen in de toekomstige wereld niet op zichzelf kunnen staan, betekent dit dat het vurige meta-universumconcept ook zal mislukken. Dit is de reden waarom veel fabrikanten van mobiele telefoons ervoor kiezen om af te wachten.

3

"Independence Day" voor brillen in de nabije toekomst

Inderdaad, slimme brillen hebben onlangs een golf veroorzaakt, maar fabrikanten van mobiele telefoons weten dat dit niet hun eindbestemming zou moeten zijn.

Sommige mensen beweerden zelfs dat intelligente brillen alleen konden bestaan ​​als accessoires voor het model "mobiele telefoon + AR-smartbril".

De fundamentele reden is dat de onafhankelijke ecologie van slimme brillen nog ver weg is.

Of het nu de slimme bril "Ray-Ban Stories" is die is uitgebracht door Facebook of de Neal Light die eerder door Neal is gelanceerd, ze hebben gemeen dat ze niet hun onafhankelijke ecologie hebben en beweren een "onafhankelijk systeem" van de Mi Glasses Discovery te hebben Editie. Het is slechts een testproduct.

Ten tweede hebben slimme brillen tekortkomingen in hun functies.

Op dit moment hebben slimme brillen verschillende essentiële functies. Bellen, fotograferen en muziek luisteren is geen probleem meer, maar consumenten kijken reikhalzend uit naar de realisatie van films kijken, games spelen of meer toekomstige functies. In werkelijkheid mag het de belangen van de consument niet naar voren brengen.

De kernfuncties van foto's maken, navigatie en bellen zijn al beschikbaar in mobiele telefoons of horloges. Slimme brillen vallen onvermijdelijk in de lastige situatie van 'het tweede scherm van mobiele telefoons'.

Het belangrijkste is dat consumenten niet verkouden worden met een slimme bril.

Slimme brillen hebben veel praktische problemen die moeten worden opgelost. Het zware gewicht maakt het een uitdaging om ze lang gedragen te houden. De balans tussen VR-brilbatterij en lichtheid moet ook worden overwonnen. Bovendien is het elektronische scherm met ultrakort bereik erg onvriendelijk voor bijziende mensen.

Wanneer de functie niet voldoende is om aan de behoeften van de consument te voldoen, zou het toch grappig zijn om een ​​bril met een overbodig montuur te dragen; het is acceptabeler om aanvullende hulpmiddelen te gebruiken om uw leven te verbeteren dan om uw levensstijl effectief te veranderen.

Natuurlijk is de hoge prijs het belangrijkste. De ideale AR in de film is sci-fi, mooi en het nastreven waard, maar in het licht van slimme brillen die moeilijk in massaproductie te produceren zijn, kunnen mensen alleen maar zuchten: het ideaal is compleet, de realiteit is erg mager.

Na jaren van ontwikkeling is slimme bril niet langer een opkomende technologie, maar een volwassen onafhankelijke industrie. Net als mobiele telefoons en pc's, moeten ze, als ze uiteindelijk op de markt komen en consumptiegoederen worden, niet alleen vertrouwen op technologische overwegingen.

Toeleveringsketen, contentecologie en marktacceptatie zijn de huidige kooien die intelligente brillen vangen.

4

Slotopmerkingen

Vanuit een marktperspectief, of het nu een veegrobot, een intelligente vaatwasser of innovatieve hardware voor huisdieren is, welke van deze producten met succes op de markt zijn gekomen, voldoen niet aan de huidige behoeften van de gebruikers.

Slimme brillen missen een kernvereiste om upgrades af te dwingen. Als dit zo doorgaat, kan dit toekomstige product alleen bestaan ​​in de utopie van sciencefiction.

Fabrikanten van mobiele telefoons zijn mogelijk niet tevreden met het model "mobiele telefoon + slimme bril". De ultieme visie is om van een slimme bril een vervanger te maken voor smartphones, maar er is veel ruimte voor fantasie en weinig vloeroppervlak.

sluiten_wit
dichtbij

Schrijf hier een vraag:

antwoord binnen 6 uur, vragen zijn welkom!